آرایشی و مراقبتی, فرمولاسیون, مو

فرمولاسیون نرم کننده موی سر + لیست مواد پیشنهادی

فرمولاسیون نرم کننده موی سر

نرم‌کننده موی سر چیست و چه کاربردی دارد؟

در میان محصولات متنوع مراقبتی مو، نرم‌کننده‌ها محصولی شناخته شده و دارای محبوبیت فراوان می‌باشند. این محصول مراقبتی همان‌گونه که از نامش پیداست برای نرم کردن و تأمین رطوبت موها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نرم‌کننده‌ها پس از استفاده از شامپو و شست و شوی مو بکار گرفته می‌شوند و در واقع با ترکیبات خود سبب جبران رطوبتی می‌شوند که موی سر، هنگام به‌کارگیری شامپو از دست داده است.

 نرم‌کننده‌ها آسیب‌های احتمالی مو ناشی از گرما، تأثیرات محیطی و … را نیز کاهش داده و نقش مراقبتی در حفظ سلامت مو ایفا می‌کنند. همچنین کاربرد دیگر این محصول ارزشمند برای نرمی بخشیدن، حالت‌دهی، باز کردن گره و راحتی در شانه کردن موها است. به ویژه آن دسته از موهایی که به دلیل تماس و به‌کارگیری مواد شیمیایی مانند دکلره، رنگ و … آسیب دیده و یا در حالت عادی ضخیم و فر هستند.

طیف گسترده‌ای از انواع نرم‌کننده موی سر تولید و در دسترس قرار دارند اما نکته حائز اهمیت استفاده از نرم‌‌کننده‌ مناسب برای هر نوع مو می‌باشد. فرمولاسیون شامپو نرم‌کننده از آن‌جایی حائز اهمیت است که با انتخاب درست و سازگار با موی سر می‌توان مزایای ارزشمند این محصول را به موی سر هدیه داد و از سوی دیگر با ترکیبات مناسب استفاده شده، از سلامت مو نیز پس از استفاده اطمینان کامل داشت.

 

 گروه تحقیقاتی فرمولچی متشکل از متخصصین خبره و باتجربه و با بهره‌گیری از امکانات پیشرفته آزمایشگاهی در مسیر تحقیق و توسعه توانسته است تا انواع فرمولاسیون پیشرفته و تخصصی محصولات آرایشی و بهداشتی از جمله فرمول شامپو نرم‌کننده موی سر را با کیفیت عالی، به شما ارائه دهد.

برای دریافت فرمولاسیون نرم‌کننده موی سر با ما در ارتباط باشید.

تلفن همراه و واتساپ:  ۰۹۳۵۸۳۸۸۲۷۴

تلفن پشتیبانی: ۰۲۱۶۵۰۱۳۱۹۷۰۲۱۶۵۰۱۳۱۹۶

 

نحوه عملکرد نرم‌کننده موی سر

در حالت عادی موی سر دارای بار الکتریکی منفی است. در هنگام استفاده از رنگ مو، دکلره، مش، مواد فر دهنده و … مو در معرض تماس با اکسیدان قرار می‌گیرد. درنتیجه منجر به افزایش اسید سولفوریک در ساختمان مو می‌شود. فرآیند مذکور سبب افزایش بار منفی در موی سر می‌گردد. ایجاد یک لایه پوششی توسط نرم‌کننده‌ها روی سطح مو، حالت صاف و درخشان در مو ایجاد می‌کند که در نهایت خنثی شدن بارهای الکتریکی موها را به همراه دارد.

این عمل به از بین رفتن بی‌نظمی و به‌هم‌ریختگی مو منتج شده و راحتی در شانه‌کردن مو و حالت‌دهی را به ارمغان خواهد آورد. نرم کننده‌ها با داشتن مرطوب‌کننده، الکل‌های چرب و بعضاً پروتئین‌ها سبب نرمی و انعطاف‌پذیری و ایجاد ضخامت مو می‌شوند. مواد تشکیل دهنده نرم‌کننده با بار مثبت خود، به مو با بار منفی چسبیده و نرمی و لطافت را به همراه خواهند آورد.

چگونه از نرمکننده موی سر استفاده کنیم؟

ابتدا موها را با استفاده از شامپوی مناسب شسته تا هر نوع آلودگی و چربی و. از موی سر زدوده شود و سپس آبکشی نمایید. بهتر است پیش از استفاده از نرم‌کننده، کمی از خیسی مو کم شود. وجود آب بیشتر سبب رقیق شدن نرم‌کننده شده و جذب مواد مرطوب‌‌کننده توسط مو را دشوارتر می‌کند.

 نرم‌کننده را به طور مساوی در تمام قسمت‌های مو پخش کنید و در ادامه با ماساژ دهی موها را شانه‌ کنید. از تماس نرم‌کننده با پوست سر و قسمت ریشه موها خودداری کنید تا از چرب شدن سریع موها و بی‌حالت شدن ریشه‌ها جلوگیری گردد. زمان کافی برای اثر نرم‌کننده مو حدود ۲ دقیقه است و باید اجازه داد تا حداقل ۲ دقیقه نرم‌کننده بر روی مو باقی بماند. در انتها موها را آبکشی نمایید.

فواید استفاده از نرم کننده

  • اثربخشی سریع و آنی
  • حفظ رطوبت مو
  • محافظت از مو در برابر اشعه خورشید
  • مراقبت، بازسازی و ترمیم مو
  • جلوگیری از موخوره
  • درخشش، شفافیت و لطافت مو
  • جلوگیری از صدمه به مو هنگام خشک کردن
  • جلوگیری از گره خوردن، شکستگی موها و شانه پذیری بهتر
  • تثبیت رنگ مو

فرمولاسیون نرم‌کننده موی سر

نرم‌کننده‌ها حاوی انواع مواد حالت‌دهنده و مرطوب‌کننده هستند که پس از آبکشی روی موها باقی می‌مانند و بر ویژگی‌های مو تأثیر می‌گذارند. این یک مفهوم کلیدی در نرم‌کنندگی است. برای اینکه یک نرم‌کننده مو کار کند، باید روی سطح باقی بماند. فرمولاسیون نرم‌کننده موی سر شامل سورفکتانت‌های چهارتایی (کوات)، پلیمرهای کاتیونی، سیلیکون‌ها، نرم‌کننده‌ها و مرطوب کننده‌ها هستند.

کوات‌ها به عنوان سورفکتانت‌های کاتیونی شناخته می‌شوند و پلیمرهای کاتیونی از طریق فعل و انفعالات الکترواستاتیکی روی مو باقی می‌مانند. این مواد وقتی در محلول آب قرار می‌گیرند بار مثبت دارند. آن‌ها جذب مکان‌های پروتئینی با بار منفی و آسیب دیده روی مو می‌شوند. این تعامل مثبت/منفی مانع از حذف آن‌ها می‌شود.

سیلیکون‌ها و نرم‌کننده‌ها به ماهیت آبگریز خود متکی هستند تا روی موها را بپوشانند. حالت‌دهنده‌ها امولسیون‌هایی هستند که از آب و این مواد آبگریز تشکیل شده‌اند. آن‌ها همچنین حاوی امولسیفایرهایی هستند که مواد روغنی را در محلول معلق نگه می‌دارند. با این حال، قرار دادن روی مو و آبکشی سبب رقیق‌تر شدن محصول می‌شود و در نتیجه مواد روغنی جدا شده و روی موها باقی می‌مانند تا بتوانند با مشکلات مو مقابله کنند.

فرمول مشخص و یکسانی برای نرم‌کننده موی سر وجود ندارد و نرم‌کننده‌‌ها می‌توانند بر پایه روغن، پایه امولسیونی، پایه آب، پایه ژل و پایه کره باشند. برخی از نرم‌کننده‌‌ها ممکن است دارای سورفکتانت‌‌های کاتیونی باشند و برخی دیگر خیر. برخی از آن‌‌ها نرم‌کننده‌های شستشویی (Rinse off) هستند و برخی دیگر ماندنی (Live-in). بعضی از نرم‌کننده‌ها بار الکتریکی مثبت به مو می‌دهند، برخی دیگر حاوی چربی، ترکیبات آنتی استاتیک و نرم‌کننده هستند؛ بنابراین هیچ بایدی برای فرمول شامپو نرم‌کننده مو وجود ندارد. به طور کلی می‌توان موارد ذیل را برای فرمولاسیون نرم‌کننده موی سر پیشنهاد نمود:

  • سیلیکون‌ها
  • روغن‌ها
  • نرم‌کننده‌های پوست
  • سورفکتانت‌های کاتیونی
  • پروتئین‌ها
  • عوامل رطوبت رسان
  • عصاره‌های گیاهی
  • امولسیفایرها
  • غلظت دهنده‌ها
  • رنگ
  • اسانس
  • پایدار کننده‌ها

 

 گروه تحقیقاتی فرمولچی با بهره‌گیری از امکانات پیشرفته در کنار تجربه و دانش فنی موجود در مجموعه، بر این باور است که می‌توان محصولات مختلف آرایشی بهداشتی را بر اساس نیاز بازار و مصرف‌کننده طراحی و فرموله کرد. لذا این امکان برای کارآفرینان و سایر متقاضیان فراهم شده است تا از انواع فرمولاسیون پیشرفته و تخصصی محصولات آرایشی و بهداشتی از جمله فرمول شامپو نرم‌کننده موی سر با کیفیت عالی، بهره‌مند گردند.

برای دریافت فرمولاسیون نرم‌کننده موی سر با ما در ارتباط باشید.

تلفن همراه و واتساپ:  ۰۹۳۵۸۳۸۸۲۷۴

تلفن پشتیبانی: ۰۲۱۶۵۰۱۳۱۹۷ – ۰۲۱۶۵۰۱۳۱۹۶

 

انواع نرم‌کننده موی سر

همانگونه که پیش از این ذکر شد انواع مختلفی از نرم‌کننده‌ها با هدف متفاوت و برای موهای مختلف تولید شده است که بسته به نوع مو و هدف مصرف‌کننده بایستی استفاده گردد. در ادامه به طور خلاصه برخی از انواع نرم‌کننده‌ها را با یکدیگر مرور می‌کنیم:

  • نرم‌کننده‌های معمولی: عمومی‌ترین نوع نرم‌کننده‌ها که به دنبال استفاده از شامپو بکار گرفته می‌شود و رطوبت ازدست‌رفته مو را بازیابی می‌کند. این محصول برای موهای معمولی استفاده شده و جلوگیری از نازک‌شدن مو و شکنندگی را نیز به همراه خواهد داشت.
  • نرم‌کننده موهای آسیب دیده یا خشک: ترکیبات خاص و مواد بکار رفته در این دسته از نرم کننده‌ها باعث می‌شود تا موهای ضعیف یا آسیب دیده در برابر مواد شیمیایی (مانند دکلره و…) احیا شوند.
  • نرم کننده موهای وز و بسیار خشک: در ترکیب این نوع نرم‌کننده معمولاً روغن زیتون دیده می‌شود که به موهای خشک کمک کرده و از وز شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.
  • نرم کننده موهای مجعد و فر: عصاره روغن‌های گیاهی خاص بکار رفته در این دسته از محصولات سبب می‌شود تا با رساندن رطوبت زیاد به موها از خشکی آن‌ها جلوگیری شده و این نوع موها وضعیت فر و مجعد خود را حفظ کنند. این نرم‌کننده‌ها با توجه به کاربرد آن‌ها بسیار قوی هستند.
  • نرم کننده حجم دهنده مخصوص موهای نازک: این نوع محصول برای افراد با موهای کم‌پشت و نازک طراحی شده است. در واقع ترکیبات آن سبب آب‌رسانی کافی، نمدار کردن و حجم‌دهی بالا به موها می‌شود که وجه تمایز آن با سایر گروه‌هاست.
  • نرم‌کننده موهای چرب: وجود چربی بسیار کمتر در طراحی این دسته سبب شده تا افرادی که ذاتاً موهایی چرب دارند به راحتی از این محصول بهره گیرند.
  • نرم کننده مخصوص موهای رنگ شده: عدم وجود رنگ‌دانه در ترکیب این محصولات باعث حفظ رنگ موها شده و از آسیب‌های احتمالی مواد شیمیایی به موها جلوگیری می‌کند. نرم‌کنندگی، حفظ درخشندگی، ایجاد حالت ابریشمی و جلوگیری از مات‌شدگی از دیگر اثرات این دسته از نرم‌کننده‌هاست.

علاوه بر موارد ذکر شده و تقسیم‌بندی بر اساس نوع مو و خواص آن‌ها، گروه‌بندی‌های دیگری نیز وجود دارند مانند نرم‌کننده‌های بدون نیاز به آبکشی و یا با آبکشی. انواع دیگر نرم‌کننده‌ها معمولاً براساس کاربرد آن‌ها تقسیم‌بندی شده‌اند مانند نرم‌کننده‌هایی که روی مو اسپری می‌شوند و نیاز به شست‌وشو ندارند. نرم‌کننده‌های کرمی نوع دیگری از این محصول هستند که بسیار غلیظ و سنگین می‌باشند و اثر طولانی دارند.

نرم‌کننده‌های دارای کف مناسب، نرم‌کننده‌های دارای نفوذ عمیق، نرم‌کننده‌های ماندنی، نرم‌کننده‌های تمیزکننده، نرم‌کننده‌های خود گرم‌کننده و … و ده‌ها محصول دیگر نرم‌کننده با فرمولاسیون‌های متفاوت توسط تولیدکنندگان عرضه می‌گردد که نکته مهم برای مصرف‌کننده، انتخاب درست و متناسب با نوع مو و هدف به‌کارگیری آن‌هاست.

 

برای دریافت فرمولاسیون نرم‌کننده موی سر با ما در ارتباط باشید.

تلفن همراه و واتساپ:  ۰۹۳۵۸۳۸۸۲۷۴

تلفن پشتیبانی: ۰۲۱۶۵۰۱۳۱۹۷۰۲۱۶۵۰۱۳۱۹۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *