دسته‌بندی نشده

شیشه پاک کن

شیشه پاک کن

شیشه پاک کن

وقتی نوبت به حفظ شفافیت و درخشندگی سطوح شیشه ای شما می رسد، هیچ چیز بهتر از اثربخشی یک شیشه پاک کن(Glass Cleaner)  با کیفیت بالا نیست. این محلول‌های تمیزکننده ضروری به‌طور ویژه فرمول‌بندی شده‌اند تا آلودگی، کثیفی و اثر انگشت را از پنجره‌ها، آینه‌ها و میزهای شیشه‌ای پاک کنند. آنها با پاک کنندگی قدرتمند خود به عمق نفوذ می کنند و حتی سخت ترین لکه ها را از بین می برند و سطوح شیشه ای شما را بدون رگه و شفاف می کنند. اگر در حال مقابله با لک های روزمره یا لک های سرسخت باشید، یک شیشه پاک کن قابل اعتماد، نیاز شما برای دستیابی به یک پایان بدون لک در هر زمان است. ماهیت همه کاره آن امکان استفاده از آن را بر روی سطوح مختلف شیشه ای فراهم می کند و نتایج استثنایی را با حداقل تلاش ارائه می دهد. با شیشه پاک کن با کیفیت با شیشه های کدر و رگه دار خداحافظی کنید و به سطوح درخشان سلام کنید.

شیشه پاک کن

انواع شیشه پاک کن

  • اسپری پاک کننده:

اسپری پاک کننده شیشه بهترین انتخاب برای استفاده سریع و آسان است. نازل اسپری مناسب آنها توزیع یکنواخت محلول تمیز کننده را تضمین می کند و آنها را برای پنجره ها و آینه ها عالی می کند. فرمول خشک شدن سریع رگه ها را به حداقل می رساند و سطوح شیشه ای شما را شفاف می کند. با این حال، برخی از فرمول ها ممکن است اگر به درستی پاک نشوند، رگه ها یا بقایایی از خود به جای بگذارند.

  • دستمال مرطوب:

برای کسانی که یک محلول بدون دردسر را ترجیح می‌دهند، دستمال‌های پاک‌کننده شیشه بازی را تغییر می‌دهند. این دستمال مرطوب از قبل مرطوب شده راحتی را ارائه می دهد و آنها را برای لمس سریع یا تمیز کردن سطوح شیشه ای می کند. آنها برای حفظ درخشش بدون لک با حداقل تلاش عالی هستند. با این حال، ممکن است در مقایسه با سایر انواع پاک کننده ها روی لکه های سرسخت موثر نباشند.

  • شیشه شوی فومی:

پاک کننده های فومی شیشه پوشش بیشتری را ایجاد می کنند و به سطوح عمودی می چسبند. این باعث می شود آنها به ویژه برای تمیز کردن شیرآلات و اجسام شیشه ای موثر باشند. عمل کف کردن تضمین می کند که پاک کننده در جای خود باقی می ماند و یک تجربه تمیز کردن کامل و هدفمند را امکان پذیر می کند. در حالی که عملکرد کف کردن آنها به از بین بردن کثیفی کمک می کند، برخی از فرمولاسیون ها ممکن است در صورت عدم شستشوی کامل، اثری از خود به جای بگذارند.

  • شیشه شوی ژلی:

شیشه پاک کن های مبتنی بر ژل تمیز کردن دقیقی را ارائه می دهند. با کاربرد هدفمند خود، آنها در از بین بردن لکه های سخت و کف صابون عالی هستند. این نوع پاک کننده برای مناطقی که نیاز به کمی توجه بیشتر و یک محلول تمیز کننده قدرتمند دارند، عالی است. علاوه بر این، برخی از پاک کننده های ژل ممکن است در صورت عدم شستشوی مناسب، لایه ای از خود به جای بگذارند.

  • شیشه پاک کن کنسانتره (100×):

شیشه پاک کن غلیظ (100x) یک محلول تمیز کننده قوی ارائه می دهد که قبل از استفاده نیاز به رقیق شدن با آب دارد و آن را به گزینه ای مقرون به صرفه تبدیل می کند. کاربران می توانند نسبت رقت را برای رفع نیازهای خاص تمیز کردن، کاهش هزینه های کلی و به حداقل رساندن نیازهای ذخیره سازی سفارشی کنند. علیرغم مزایای آن، رقیق سازی دقیق برای جلوگیری از تمیز کردن بی اثر یا تجمع باقیمانده بسیار مهم است و به دلیل مواد قوی، اقدامات احتیاطی در کار ضروری است.

  • قرص شیشه پاک کن:

قرص های شیشه پاک کن راحتی و قابلیت حمل را فراهم می کنند و در آب حل می شوند تا محلول تمیز کننده آماده ای ایجاد کنند. آنها جمع و جور هستندو ضایعات بسته بندی را در مقایسه با پاک کننده های مایع کاهش می دهند. با این حال، کاربران باید در مورد فرآیند انحلال صبور باشند و از رقیق شدن مناسب برای تمیز کردن موثر اطمینان حاصل کنند. در حالی که تبلت ها راحتی را ارائه می دهند، ممکن است در هر بار استفاده در مقایسه با محلول های متمرکز یا خانگی گران تر باشند.

ساخت شیشه پاک کن خانگی

ساخت شیشه پاک کن خانگی

پاک کننده های شیشه معمولاً حاوی ترکیبی از مواد فعال و افزودنی هستند که برای از بین بردن کثیفی، چربی و کثیفی طراحی شده اند و در عین حال سطوح درخشان را تمیز می کنند. در اینجا مواد متداول موجود در فرمولاسیون شیشه پاک کن آورده شده است:

 

  • ایزوپروپیل الکل (IPA):

IPA یک حلال همه کاره است که به طور موثر چربی و کثیفی را بدون برجای گذاشتن رگه ها از بین می برد. به سرعت تبخیر می شود و سطوح را تمیز و براق می کند.

 

  • آمونیاک:

آمونیاک یک ماده پاک کننده قوی است که به از بین بردن لکه های سخت و کثیفی روی سطوح شیشه ای کمک می کند. به طور موثر چربی و آلودگی را از بین می برد و پنجره ها و آینه ها را بدون رگه می گذارد.

 

  • سورفکتانت ها:

سورفکتانت ها به تجزیه کثیفی ها و روغن ها کمک می کنند و به راحتی پاک می شوند. آنها همچنین به کاهش کشش سطحی کمک می کنند و اطمینان حاصل می کنند که محلول تمیز کننده به طور یکنواخت در سطح شیشه پخش می شود. از جمله این مواد می توان به: ستیل الکل، تگزاپون، اتیلن گلیکول مونو استئارات (EGMS )، اسید سولفونیک، دی سدیم لوریل اتر سولفوسوکسینات (DLS) و ستو استئاریل الکل اشاره کرد.

 

  • آب:

آب حلال اصلی در فرمولاسیون شیشه پاک کن است. این به رقیق شدن مواد فعال کمک می کند و به آنها اجازه می دهد تا برای تمیز کردن موثر در خاک و کثیف نفوذ کنند.

 

  • اسانس:

عطرها به پاک کننده های شیشه اضافه می شوند تا رایحه ای مطبوع ارائه دهند و هر گونه بوی نامطبوع را از مواد پاک کننده بپوشانند. با این حال، برخی از افراد ممکن است فرمول های بدون عطر را ترجیح دهند، به خصوص آنهایی که دارای حساسیت یا آلرژی هستند. از جمله این مواد می توان اسانس های میوه ای، ایفوریا، گودگرل و… را نام برد.

 

  • رنگ:

ممکن است برای اهداف زیبایی شناسی به شیشه پاک کن ها رنگ اضافه شود و رنگ متمایز به محصول بدهد. با این حال، برخی از کاربران فرمولاسیون های شفاف یا بدون رنگ را ترجیح می دهند تا از ایجاد لکه بر روی سطوح جلوگیری کنند.

 

  • مواد نگهدارنده:

نگهدارنده ها با جلوگیری از رشد باکتری ها و کپک ها در محصول به افزایش ماندگاری پاک کننده های شیشه کمک می کنند. آنها اطمینان حاصل می کنند که پاک کننده در طول زمان موثر باقی می ماند. از دیگر مواد قابل استفاده در این زمینه می توان از گلوتارآلدهید و فنوکسی اتانول نام برد.

 

  • عوامل کیلینگ:

عوامل کیلیت به پاک کننده های شیشه اضافه می شوند تا به حذف رسوبات معدنی و لکه های آب سخت از سطوح شیشه کمک کنند. آنها از تجمع آهک و کف صابون جلوگیری می کنند و پنجره ها و آینه ها را بکر نگه می دارند. موادی مانند نمک هفت سدیمی (DTPMP.Na7) و هیدروکسی اتیل دی فسفونیک اسید (HEDP) نیز قابل استفاده در این زمینه هستند.

  • تنظیم کننده pH:

تنظیم کننده های pH برای حفظ اسیدیته یا قلیایی بودن محلول تمیز کننده در محدوده بهینه برای تمیز کردن موثر استفاده می شود. آنها اطمینان حاصل می کنند که محلول پایدار می ماند و باعث آسیب به سطوح نمی شود. دیگر مواد مانند سود پرک، اسیدکلریدریک(HCl)، الکل اتوکسیله مول7 و پتاس نیز در این زمینه قابل استفاده هستند.

 

  • حلال ها:

علاوه بر IPA، حلال‌های دیگری مانند اتیل الکل یا گلیکول اترها ممکن است در فرمول‌های شیشه پاک‌کن گنجانده شوند تا قدرت پاک‌کنندگی را افزایش داده و به از بین بردن لکه‌های سرسخت کمک کنند. مواد قابل استفاده ی دیگری که به عنوان حلال قابل استفاده هستند: دی پروپیل گلیکول مونوبوتیل اتر (DPnB) و نمک هفت سدیمی (DTPMP.Na7) می باشد.

 

برای فرمولاسیون شیشه پاک کن، تیم فرمولچی بر ایجاد راه حل های کارآمد و سازگار با محیط زیست متناسب با نیازهای شما تمرکز دارد. ما ترکیبات مختلف را با دقت تجزیه و تحلیل می کنیم تا موثرترین و مقرون به صرفه ترین فرمولاسیون را ابداع کنیم. با تعهد به کیفیت و مقرون به صرفه بودن، تلاش می کنیم تا عملکردی بی نظیر را بدون به خطر انداختن پایداری ارائه دهیم. تخصص ما در فرمولاسیون پاک کننده های شیشه تضمین می کند که محصولاتی را دریافت کنید که نه تنها در عمل تمیز کردن عالی هستند بلکه به محیط زیست هم آسیبی نمی رسانند.

نحوه ساخت پاک کننده شیشه در خانه:

نحوه ساخت پاک کننده شیشه در خانه:

 

مواد لازم:

  • 2 فنجان آب مقطر
  • 2/1 فنجان سرکه سفید
  • 4/1 فنجان الکل مالشی (ایزوپروپیل الکل)
  • 1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت (اختیاری)
  • روغن های ضروری برای عطر (اختیاری)

دستورالعمل:

راه حل را آماده کنید:

 

  1. در یک بطری اسپری تمیز، آب مقطر، سرکه سفید و الکل مالشی را با هم ترکیب کنید. در صورت تمایل، نشاسته ذرت را برای کمک به کاهش رگه ها و بهبود قدرت پاک کنندگی اضافه کنید. بطری را به آرامی تکان دهید تا مواد مخلوط شوند.
  2. برای داشتن رایحه دلپذیر، چند قطره از اسانس های مورد علاقه خود را به محلول اضافه کنید. گزینه های محبوب عبارتند از لیمو، اسطوخودوس، یا نعناع. بطری را دوباره تکان دهید تا روغن ها به طور یکنواخت پخش شوند.
  3. قبل از استفاده از شیشه پاک کن خانگی در یک منطقه بزرگ، ضروری است که آن را در یک نقطه کوچک و نامحسوس تست کنید تا از سازگاری با سطح اطمینان حاصل کنید. برخی از سطوح، مانند شیشه های رنگی یا شیشه های ظریف، ممکن است به مواد خاصی حساس باشند.
  4. شیشه پاک کن خانگی را روی سطحی که قرار است تمیز شود اسپری کنید. از یک پارچه میکروفیبر بدون پرز یا حوله کاغذی استفاده کنید تا شیشه را با حرکات دایره ای پاک کنید، از بالا شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید. از استفاده از مواد ساینده که می تواند شیشه را خراش دهد خودداری کنید.
  5. برای پایانی بدون رگه، پس از پاک کردن پاک کننده، شیشه را با یک پارچه میکروفیبر تمیز و خشک بمالید. این کار به حذف هر گونه باقیمانده کمک می کند و شیشه را تمیز می کند.
  6. باقیمانده شیشه پاک کن خانگی را در یک ظرف در بسته یا بطری اسپری در جای خنک و تاریک نگهداری کنید. قبل از هر بار استفاده خوب تکان دهید تا مطمئن شوید که مواد به طور یکنواخت مخلوط شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *