آرایشی و مراقبتی, پوست, دسته‌بندی نشده, فرمولاسیون

ساخت کرم دست و صورت در منزل/ ساخت کرم خانگی

ساخت کرم دست و صورت در منزل/ ساخت کرم خانگی

تا به حال با خودتان فکر کرده اید که تاریخچه مراقبت از پوست صورت و بدن به چه زمانی باز می گردد؟ طبق برخی شواهد تاریخی حدود 6000 سال پیش در مصر باستان با هدف محافظت از پوست در برابر آفتاب، شن و حشرات و حفظ جوانی و شادابی آن از روغن های گیاهی مثل روغن کرچک یا روغن کنجد استفاده می شد. کمی بعد از ترکیب روغن ها با عسل و موم به ترکیبی شبیه به کرم دست یافتند. از آن روزها تا کنون مقوله مراقبت از پوست دچار تحولات فراوانی شده و اکنون به یک مسئله پر اهمیت در جوامع مختلف تبدیل شده است.

امروزه کرم های دست و صورت اجزای ضروری یک روتین مراقبت از پوست هستند که آبرسانی، محافظت و تغذیه پوست را فراهم می کنند. این کرم ها به حفظ سد رطوبتی پوست، جلوگیری از خشکی، تحریک و پیری زودرس کمک می کنند. با ترکیب مناسب مواد تشکیل دهنده، یک کرم دست و صورت خوب می تواند مزایای بیشتری مانند خواص ضد التهابی، افزایش قابلیت ارتجاعی پوست و محافظت در برابر آسیب های محیطی را ارائه دهد.

با فراگیر شدن رویکرد (Do It Yourself)DIY، امروزه مردم با هدف کنترل تولید ضایعات و صرفه جویی هزینه ها سعی در تولید محصولات مورد نیاز خود به دست خود دارند. علاوه بر دلایل زیست محیطی یا کیفی که در این رویکرد دنبال می شود، قطعا ساخت یک کرم دست و صورت در منزل به دست خودتان یک تجربه هیجان انگیز خواهد بود.

کرم‌های دست و صورت معمولاً از ترکیبی از آب و روغن تشکیل شده‌اند که با هم امولسیون می‌شوند تا محصولی پایدار، صاف و قابل پخش ایجاد کنند. فاز آب آبرسانی می کند، در حالی که فاز روغن رطوبت را بع دام می اندازد و مواد مغذی ضروری را به پوست می رساند. برای ترکیب این فازها و دستیابی به قوام مورد نظر از امولسیفایرها و غلیظ کننده ها استفاده می شود، در حالی که مواد فعال مانند ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها اثربخشی کرم را افزایش می دهند.

فرمولاسیون کرم دست و صورت در خانه-1

فرمولاسیون کرم دست و صورت در خانه: راهنمای گام به گام

ایجاد کرم دست و صورت خود در خانه به شما این امکان را می دهد که مواد را مطابق با نیازهای خاص پوست خود تغییر دهید و سفارشی کنید. در اینجا یک دستور العمل ساده با استفاده از مواد با کیفیت آورده شده است:

مواد مورد نیاز:

ستو استئاریل الکل (4 گرم): به عنوان یک امولسیفایر و غلیظ کننده عمل می کند و به کرم بافتی صاف می بخشد.

اسید استئاریک (2 گرم): یک اسید چرب که به تثبیت و غلیظ شدن کرم کمک می کند.

گلیسیریل مونو استئارات (3 گرم): یک امولسیفایر و تثبیت کننده بافت کرم عالی است.

کاپریلیک/کاپریک تری گلیسیرید (10 گرم): نرم کننده سبک وزن و بدون چربی که از روغن نارگیل به دست می آید، مرطوب کننده عالی است. بع عنوان جایگزین می توانید از انواع روغنهای گیاهی تصفیه شده استفاده کنید.

ویتامین E (1 گرم): یک آنتی اکسیدان قوی است که به محافظت از پوست در برابر آسیب های رادیکال های آزاد کمک می کند و از التیام پوست حمایت می کند.

گلیسیرین (5 گرم): مرطوب کننده ای که رطوبت را به پوست جذب می کند و آن را هیدراته نگه می دارد.

تری اتانول آمین (2 قطره): عامل تنظیم pH

آب مقطر (74 گرم): پایه کرم، آبرسانی می کند.

فنوکسی اتانول (1 گرم): برای اطمینان از عاری بودن کرم از باکتری های مضر و کپک.

عطر و اسانس دلخواه (چند قطره)

تجهیزات:

ترازوی دیجیتال

ظرف استیل یا پیرکس مقاوم به حرارت

مخلوط کن یا همزن دستی

دماسنج

ظروف تمیز و ضد عفونی شده برای نگهداری

 

روش:

آماده سازی فاز آب: آب مقطر را وزن کنید و آن را در یک ظرف مقاوم به حرارات گرم کنید تا به حدود 70 درجه سانتیگراد برسد. گلیسیرین و تری اتانول آمین را به آن اضافه کنید. با یک وسیله کمی ترکیب را هم بزنید تا یک دست شود.

 

آماده سازی فاز روغن: در یک ظرف شیشه ای جداگانه مقاوم در برابر حرارت، ستوستئاریل الکل،  کاپریلیک/کاپریک تری گلیسیرید، اسید استئاریک و گلیسیریل مونو استئارات را با هم ترکیب کنید. مخلوط را در یک قابلمه به روش بن ماری گرم کنید تا همه مواد کاملا ذوب و ترکیب شوند.

 

ترکیب دو فاز : فاز روغن گرم شده را به آرامی به فاز آب اضافه کنید و به طور مداوم هم بزنید. از مخلوط کن یا گوشت کوب برقی استفاده کنید تا مخلوط کاملاً امولسیون شود تا بافتی کرمی و یکنواخت به دست آید.

 

افزودن مواد باقی مانده: اجازه دهید مخلوط تا حدود 40 درجه سانتیگراد خنک شود. سپس ویتامین E و فنوکسی اتانول را به ترتیب و به آرامی به مخلوط اضافه کنید و با ابزار دستی آرام هم بزنید تا در تمام کرم پخش شود. برای ایجاد حس بهتر در هنگام استفاده، میتوانید در این مرحله چند قطره اسانس یا روغن معطر به دلخواه خود به کرم اضافه کنید.

 

بسته بندی: شما توانسته اید یک کرم با ترکیبات عالی برای تغذیه پوست خود بسازید. آن را با دقت به ظروف تمیز با درب محکم جهت نگهداری انتقال دهید.

 

توجه مهم: جهت جلوگیری از انتفال آلودگی به محصول خود، قبل از شروع کار از تمیز بودن ظروف و ابزار خود اطمینان حاصل کنید. میتوانید از الکل طبی برای استریل کردن ظروف خود استفاده کنید و از دستکش لاتکس در هنگام کار با مواد استفاده نمایید.

چرا کرم خانگی بسازیم

چرا کرم خانگی بسازیم

ساختن کرم دست و صورت خانگی می تواند مقرون به صرفه باشد، به خصوص وقتی که قیمت بالای بسیاری از کرم های تجاری را در نظر بگیرید. سرمایه گذاری اولیه در مواد و تجهیزات ممکن است زیاد به نظر برسد، اما از آنجایی که بیشتر مواد در مقادیر کم استفاده می شوند، برای چندین بار مورد استفاده قرار میگیرد. با گذشت زمان، به طور قابل توجهی موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود.

وقتی صحبت از کیفیت می شود، کرم های خانگی مزیت سفارشی سازی و کنترل را دارند. شما می توانید مواد طبیعی با کیفیت بالا و متناسب با نیازهای پوست خود را انتخاب کنید، از پرکننده های غیر ضروری، عطرهای مصنوعی و محرک های بالقوه که اغلب در محصولات تجاری یافت می شوند اجتناب کنید. علاوه بر این، تازگی کرم‌های خانگی تضمین می‌کند که مواد فعال در قوی‌ترین حالت خود هستند و حداکثر فواید را برای پوست شما فراهم می‌کنند.

خرید فرمولاسیون تخصصی

خرید فرمولاسیون تخصصی

تجربه ساخت محصولات در خانه بسیار جذاب و هیجان انگیز خواهد بود. ایجاد حس رضایت و اعتماد به نفس از ساخت محصولی که نیاز پوستی شما را برطرف می کند بسیار مورد اهمیت است.  با این حال، توجه به این نکته مهم است که کرم‌های تجاری تحت آزمایش‌های دقیق برای پایداری، اثربخشی و ایمنی قرار می‌گیرند که تکرار آن در خانه می‌تواند چالش برانگیز باشد. اگر به دنبال تبدیل شدن به یک تولید کننده در این زمینه هستید، می توانید با کسب مشاوره از کارشناسان فرمولچی برای داشتن یک فرمولاسیون تخصصی و مختص خودتان اقدام به تولید کنید.

تلفن همراه و واتساپ: 09358388274

تلفن دفتر شرکت:  02167323000

1 دیدگاه در “ساخت کرم دست و صورت در منزل/ ساخت کرم خانگی

  1. رها گفت:

    آماده میخریم بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *